Thursday, October 28, 2010

Ketagih Minum?

Salam, diharapkan semuanya sihat-sihat belaka dan jagalah minum tu 
jangan minum banyak ais di musim-musim macam ni, nanti sakit tekak
dan dari situ bermulalah datang berbagai-bagai penyakit ... emm...
macam empunya diri yang masih tak kebah-kebah dari demam lagi..huhu!

Ketagih minum.....

hehe.. sebenarnya kita nak kongsi air minuman yang kalau
kita semua tak minum sehari .... rasa ketagihh sangat! Ada tak?

Kita ada .... isshhh kalau sehari tak minum memang tak sah
walau balik kampung pun mesti nak kena bungkus segala ramuan
air favorite kita ni, tak boleh orang lain buatkan pasti ada tak kena
mesti nak buat sendiri...hihi.. cerewet yek!


berasap..mesti panas2 n takleh pekat sgt ..
Ni dia airnya... Nescafe Susu


Cara buat pun lain sebab kita masih susu badan jadi kena guna 
3 sudu besar susu tepung Fernleaf ( oh! my favorite)
1/2 sudu kecil gula
1/2 sudu kecil nescafe

dah siap...sedap...yummi!

dah lepas minum... baru boleh buat kerja..hihi

19 comments:

Dee said...

dee kalo minum nescafe susu kena susu pekat manis tu..sbb dee x suka susu tepung..hehehe..tp dee x bubuh gula..sedapkan?

Cik Pah said...

masih susu badan? bagusnyer.. cik pah pun masih susukan cik meen lagi.. skang dia dah 1 tahun 2 bulan..niat mmg nak sampai 2 tahun lah..insyaallah

rATu kEBaYA said...

sy mcm sis dee.. mesti nak guna susu pekat.. tapi kalau pagi mesti nak minum minuman yang ada susu.. klu O je tak boleh masuk sgtlah..

Ati Masrif said...

dee,
kalau dah ltk susu pekat manis mmg xyah gula kan..nanti kencing manis..hihi

cik pah,
masih susu badan walau syahmi dah 2 1/2 tahun..err tak tau bila nak berhenti..susah nk diet..hihi

Shibam Jelita said...

jap lagi nak buat ikut resepi ati, hihihi

kak ina mail said...

Nescafe memang tak boleh tinggal sebelum mulakan kerja .akak pun suka pakai susu tepung kalau nak buat nescafe.lemak berkrim.

Rinna said...

Hmm..Nescafe suka wat pakai susu pekat tuh..kalau guna susu tepung jadi tak lalu ler..nak minum..

Kalau letak coffeemate tak per pas tuh letak gula sikit..yg ni lalu jugak laa.. :)

..::SangRatoo::.. said...

beshnye masih susu badan..hehe..saya pon maseh susu badan..baby br nak masuk setahun bulan nov ni..tak sah kalau tak minum milo o setiap hari.. :D (ada petua tak utk bykkan susu)

Poyaty said...

waaah, kak ati, saya x minum nescafe. sbb saya rase dia punya rasa melekat sungguh dalam mulut. hehe

kak ati da ketagih caffein ni. haha

sarah-najwan said...

sayakan..xle minum nescafe sebab salu cerah perut..hehe..sakit perut memanjang..adehh

nabilah_2908 said...

wajib ada coffee setiap pagi...hehe... :)

tp sy tk gemar guna nescafe...lebih suka guna

indocafe + coffemate = wallah...!! nikmat betul.. :)

jom ke APA KATA HATI pulak,
LETUSAN GUNUNG MERAPI

Zullism said...

saya mau kena kopisusu pagi2...bising satu ofis bau kopi kuat sangat...huhu

ana said...

suka nescafe gak...

Ati Masrif said...

shibam,
pic br nmpk slim..hihi

kak ina,
gv me 5! cayalah

rinna,
kita mmg xsuka cfmate

sangratoo,
minum byk air susu..byklah susu tu

Ati Masrif said...

poyaty,
kak ati tgh berusaha nk tukar..hihi tulah ketagih caffien..eeee

sarah,
minum air suam jerla..hihi

nabila,
indocafe pun ok dah try..lite skit

Ati Masrif said...

zul,
minumlah kat kantinnnn..hahaha

ana,
ketagih caffein gak lah ni..hihi

Tomato Gurl's Life said...

ciktom xsuka nescafe..tp fevret cik tom nescafe+anlene..hehe..

suri solehah said...

emm,,.baca n3 tu rasa teringin gak,,tp teringatkan kalau minum nescafe jd sakit kepala..kena pk dulu,,,tp anak suka sebab terpengaruh ngan iklan halus tu..

BUNGA said...

saya pun suka nescafe... :)