Tuesday, September 28, 2010

Jiran baru....

Sejak berpindah 5 tahun yang lalu ke kediaman kita duduk
sekarang ni kami sekeluarga hanya ada jiran sebelah kiri je...
pasangan india yang tak ada anak, jiran sebelah kanan
tak pindah lagi pasalnya kerja polis dan duduk pun 
di kuaters polis dan tak pernah nak sewakan rumahnya...
nampak macam orang sayang rumah ..setiap sebulan 
sekali mesti datang kemas rumah....

Tiba-tiba di pagi yang aman hari ini...datang sebuah lori
yang berhenti betul-betul sebelah rumah kita...alahai...
rupanya kita dah dapat jiran baru....
tak lama lepas tu berbunyi la...bunyi-bunyian yang tak pernah 
di dengari dari jiran-jiran sebelah sebelum ini...yang pasti kalau 
bunyi bising...haa... tu dari rumah kita jer le.. sebabnya hanya kita 
yang beranak kecil...hihihi....sekarang ni dah ada 2 buah rumah 
yang selalu buat bising..suara anak la...muminya la...haha...peninglah 
jiran-jiran yang lain


Selamat datang wahai jiran baruku...


Lori plat T..ha ..dari negeri mana tu...


Jiran baru dari Terengganu..lepas ni boleh belajar kecek ghanu....

4 comments:

S.Norlis @ Lis said...

atie.. lis pn baru pndah ke sitiawan ni dlm 2 bulan.. rumah teres lama tp besar 4 bilik 2 dapur.. sewa murah RM300 je.siap ada perabut..wlu pn perabut2 lama tp sekurang2nya lis dh tak payah bsusah2 bw perabut2 kat rumah lis sndiri di sg petani.. tp hmmm... kawasan ni lg tak ada melayu..kiri kanan org cina.. wlu pn mcm tu.. Alhamdullillah sebelah menyebelah lis ni peramah wlu pun bkn bangsa kita sndiri..jd wat masa sekarang lis tak terfikir nk cari rmah lain..biarla dulu..

Ati Masrif said...

Lis, kenapa pindah ke sitiawan..mmg murahla rumah sewa tu..ati pun ada pengalaman berjiran dgn cina..depa ni tak lokek bila tiba tahun baru cina

kak ina mail said...

Dapat yang jiran bertolak ansur tak pe.kalau tak de jiran pun tak best.jiran akak semuanya melayu.

Ati Masrif said...

kak ina, jiran ati ramai melayu.. hanya ada 3 family india di jalan ni...tiap kali kenduri or raya mmg meriah